Алгоритм дій у разі повітряної тривоги
Сертифікати про проходження курсів по мінній безпеці
Чим керуватися при формуванні правил? Правила в дитячому садку допомагають створити безпечне та комфортне освітнє середовище для всіх учасників процесу.
Що (не) варто робити якщо дитина стала жертвою кібербулінгу
Скажи булінгу "Ні!"
5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного
- «Жив собі чорний кіт»
Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.
2.Мультфільм «Про пташок»
Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.
- «Вірте у любов, вірте у Різдво»
Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!
- «Курка, яка несла всяку всячину»
Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.
- «Гидке каченя»
«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».
Пам"ятка для батьків
Шановні тата і мами! У житті людина зустрічається не тільки з добром, але й зі злом, набуває не тільки позитивного, але й негативного досвіду. Добро лікує серце, зло ранить тіло і душу, залишаючи рубці та шрами на все життя. запамятайте ці прості правила.
Двти вчаться тому, чому їх вчать:
- Якщо діти живуть з критикою, вони вчаться осуджувати.
- Якщо діти живуть з ворожістю, вони вчаться битися.
- Якщо діти живуть зі страхом, вони вчаться боятися.
- Якщо діти живуть у жалості, вони вчаться жаліти себе.
- Якщо діти живуть з насміхом, вони вчаться бути боязкими.
- Якщо діти живуть із заздрістю, вони вчаться зневірі.
- Якщо діти живуть із соромом, вони вчаться почуватися винними.
- Якщо діти живуть із заохоченням, вони вчаться терпінню.
- Якщо діти живуть із похвалою, вони вчаться вдячності.
- Якщо діти живуть зі схваленням, вони вчаться любити себе.
- Якщо діти живуть у розумінні, вони вчаться цілеспрямованості.
- Якщо дітей вчать ділитися, вони вчаться бути щедрими.
- Якщо діти живуть у чесності, вони вчаться бути правдивими.
- Якщо діти живуть у справедливості, вони вчаться бути справедливими.
- Якщо діти живуть у добрі та ввічливості, вони вчаться поважати.
- Якщо діти живуть у безпеці, вони вчаться вірити в себе й довіряти тим, хто поруч з ними.
- Якщо діти живуть у дружелюбності, вони вчаться розуміти, що світ – прекрасний.
Булінг в ЗДО — міф чи реальність
Проблеми жорстокого поводження в дитячому середовищі приділяється найпильніша увага. Прояви насильства в дитячому саду відрізняється від насильства в школі. У початковій школі це група дітей, в дошкільному закладі окремі діти. Дуже рідко група дітей, ще рідше, коли залучається весь дитячий сад. У дитячому садку при насильстві немає попередньої стадії обмірковування. Дошкільнята не усвідомлюють до кінця своїх дій. Відсутнє розуміння наслідків і почуття провини. Виправданням насильства є незначний проступок. Агресивна поведінка дітей розходиться з їх словами.
Хто провокує будінг в дитсадку
Булінг серед дітей дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
Педагог або помічник вихователя:
— зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
— ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
— глузує із зовнішнього вигляду дитини;
— образливо висловлюється про дитину чи її батьків;
— проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини.
Батьки або члени сім’ї:
— б'ють та ображають дитину вдома;
— принижують дитину у присутності інших дітей;
— проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
— ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).
Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.
Що робити батькам
— У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.
— Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.
— Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.
— Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.
— Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися довго у ДНЗ тощо).
— Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось вихователю чи помічнику вихователя.
— Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга.
— Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до адміністрації.
— Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу.
— Обов’язково рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.
— Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.
— Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.
Пам'ятайте: дитина, що стала учасником цькування (нападник, спостерігач або жертва), якиу б позицію вона не дотримувалась при цьому, потребує серйозної роботи з дитячим психологом.
Чи замислювались ви, де беруть витоки комплекс жерти або потреба агресії стосовно інших? Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жетртвою булінгу?
Булінг (від англ. to bull - переслідувати) - свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг може проявлятися як тиск психологічний або фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.
Як міняється поведінка дитини під час булінгу
Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо вона раніше охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина вдома:
- не хоче одягатися вранці - шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
- просить батьків забрати її із садочка раніше;
- плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
- не контактує з однолітками у дворі - грає наодинці в парку
в дитячому садку:
- не бере участь у сюжетно-ролевих та рухливих іграх, спільній самостійній художній чи ігровій діяльності;
- усамітнюється при будь-якій нагоді;
- часто губить свої іграшки чи речі;
- бруднить чи псує одяг;
- грає поламаними іграшками;
- відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театралізації чи грі;
- не має друзів у групі.
В закладі дошкільної освіти "Капітошка" проводиться освіта та просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу відповідно до Наказу "Про створення безпечного середовища, організацію роботи та затвердженню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)".
При виявленні булінгу слід дотримуватись певного встановленого алгоритму дій.
Звернутись за допомогою можна за такими номерами телефонів організацій та установ, служб підтримки.
Організації, які займаються проблемами булінгу в Україні
Як розпізнати булінг в соціальних мережах.
Корисні посилання щодо теми антибулингу
Ігри з дітьми на випадок блекауту чи повітряних тривог.
Як заспокоїти дитину під час гучних звуків сирени чи вибухів
Інформаційно-просвітницький посібник щодо обізнаності про сказ. Що таке сказ? Як уберегтися від укусів собак? Як не слід поводитись з собаками? Як зрозуміти собаку? Відповіді на всі ці питання та багато іншої корисної інформації та матеріалів для діток, ви знайдете у посібнику "Хочеш мати друга? Будь другом!"
Чому не можна гладити незнайомих тварин
Алгоритм дій у разі повітряної тривоги.
Порадник для батьків щодо забезпечення безперервності освітнього процесу у змішаному форматі
Порадник для батьків "Подбайте про безпеку дитини"
Помічали, що скільки малим не розказуй про ризики, вони ні-ні та й потраплять у якусь халепу?
Через особливості розвитку мозку, діти не завжди в змозі прогнозувати наслідки своїх дій. Ба більше, вони орієнтовані на ризиковану поведінку. Що ж робити, як з ними говорити? Пояснюйте їм правила безпеки на прикладах життя. Якщо, нащастя, у вас немає власного досвіду , розкажіть реальну історію, як змусила вас хвилюватись і ви вирішили поговорити про це зі своєю дитиною.
Щоб інформація не сприймалась як зайвий контроль, поясніть "Я хочу, щоб твоє літо було цікавим і довіряю тобі. Також мені дуже важливо, щоб ти був (була) в безпеці".
Усі правила поведінки на воді, з вогнем і мінної безпеки ви можете знайти, натиснувши тут.
У сучасних реаліях України безпека дітей в закладах дошкільної освіти має особливе значення. У разі оголошення повітряної тривоги МОН нагадує алгоритм дій для працівників дошкілля.